Om mig

Mitt foto
Ut med det gamla och in med det nya! Det här är min nya blogg som till den största delen kommer att handla om mig och mitt nya liv! Enjoy!

måndag 22 december 2014

Ord är överflödiga här..

Att se sin älskade mamma ligga och stirra ut i tomma intet.. Att prata utan att få ett svar.. Att ropa MAMMA men ingen reaktion... Det är ett helvete jag inte önskar min värsta fiende ens.. Att INGEN kan svara på vad som hänt.. Vad är fel?!! Det är plågsamt smärtsamt.. Det skär långt in i själen.. Att se sin mamma ligga med slangar överallt.. Att stirra på en apparat som mäter puls, och en massa andra värden som du inte fattar ett skit av.. Jag vill skrika.. Jag gråter.. Jag är SÅ maktlös!! Kan bara se på.. Se på henne.. Försöka krama henne bland slangar o skit.. Syresättningen hon har via näsa och mun glider av.. Jag rättar till den gång på gång.. Pulsen höjs på apparaten när jag och min bror pratar med henne.. Vet hon att vi är där?

Chocken efter samtalet.. Först gråt.. Sen skakningar och frossa.. Sen ilska.. Filtar och raggsockar på.. Gått igenom det förr.. Vet vad jag ska göra.. Sen det dåliga samvetet.. Been there done that för många gånger nu.. Chocktillstånd.. Kan t om förutse min nästa reaktion..

Det är natt nu.. Kommer på mig själv att jag åt igår..?! Eller ja i förrgår, för det är nytt dygn nu ju..
Jobbet fick jag lämna i all hast.. Vi höll ju på med lunch just då.. När samtalet kom..
Lillebror fick lämna Varberg för att ta sig till staden som Gud glömde..

Ser på min mamma.. Hon är så svullen på ena sidan vid ögat.. Vad har hänt?! Har någon gjort henne illa? Är det någon vätskesamling??! Vad har hänt??!

Han som jag hatar över allt annat är hemma hos min mamma.. Dricker.. Har andra hos sig.. Hos henne.. Men det är ju fint.. Att du sitter där och dricker.. När min älskade mamma ligger med sina slangar på ett sjukhus.. Jätte fint.. Vilken omtanke du visar.. Du sa att du var orolig.. Jo.. Du visar verkligen det..

Ja jag är så arg.. Jag är så förtvivlat ledsen!!!  Mitt omdöme med att blogga när alla känslor svämmar över är ju inte det bästa..

Jag kan bara spekulera i vad som hänt.. Jag har verkligen ingen aning!! Inte heller läkarna..
Spekulera är farligt.. Kan väcka så mycket osanningar..
Men just nu kan jag inte göra något annat..

Julafton om tre dagar.. Jo.. Är du förvånad? I´m not.. Undrade just vad som skulle hända denna gången..

Vet att barnen kommer få en mysig jul hos sin pappa.. Tack för det <3 De förtjänar bästa möjliga julafton! Jag hoppas att deras julaftonar nu och framöver alltid blir magiska!! <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar